به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، این روزها، بحث پیرامون طرح امنیت اخلاقی، آنقدر اهیمت یافته که فرمانده ناجا، روز گذشته در مجلس حاضر شد و در این باره توضیحاتی داد.
روزنامه تهران امروز در گزارش خود با اشاره به موافقت ۴۹ درصدی مردم با برخورد با بدحجابان نوشت: «اسماعیل احمدی مقدم در حالی از درخواست ۴۹ درصد از ایرانیان برای مقابله با بدحجابی سخن میگفت که به عقیده بسیاری، دولت با بر زمین گذاشتن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در باب توسعه عفاف و حجاب، نیروی انتظامی را در این راه تنها گذاشته است. چنان که محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس میگوید: «ناجا گوی سبقت را از دیگر دستگاهها در حوزه امنیت اخلاقی ربوده است. بعضا برخی دستگاههای برنامهریز و سیاستگذار نسبت به این موضوع بیمیل هستند و یا مقاومتهایی دارند».
این در حالی است که سید محمد حسینی وزیر ارشاد بر این باور است: «ما در خارج هم بر حجاب نظارت میکنیم، چه برسد به داخل»!
جمهوری اسلامی هم حضور فرمانده ناجا و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس را دستمایه گزارش یک خود قرار داده بود و از انتقاد گسترده نمایندگان از عملکرد دستگاهها درباره امنیت اخلاقی و اجتماعی کشور سخن به میان آورد.
این روزنامه در گزارش خود با اشاره سخنان علی مطهری درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: «این یک مشکل اساسی در کشور است که کسی که رئیسجمهور میشود، خیال میکند میتواند با اتکا به آرای مردم، سیاستهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی موردنظرش را اجرا کند. در حالی که یک رئیسجمهور هر مقدار هم که رأی داشته باشد، موجودی سیاستهای کلی نظام است؛ هرچند که خودش مخالف این سیاستها باشد. نگاهی به فیلمهای سینمایی که در چند سال اخیر اکرن شده و اکنون در حال اکران است، شاهد مدعای ماست».
وی در ادامه گفت: «با وجود این فیلمها نیازی به وجود شبکه فارسیوان که مروج روابط جنسی میان زنان شوهردار و غیره است نداریم؛ اما باید بدانیم که اشکال کار در کجاست.
مطلب دیگر مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر است که هنرمندان برنده با هر ظاهری که مایل باشند در صحنه حاضر میشوند و وزیر و سایر مقامات وزارت ارشاد به بدحجابی و بیحجابی رسمیت میبخشند».
در آستانه نیمه شعبان، روزنامهها نیز به استقبال عید میلاد قائم آل محمد رفتهاند. محسن رضایی در یادداشتی با نام «بیداری اسلامی پنجرهای رو به ظهور» رخدادهای منطقه را حرکت به سوی آماده سازی مقذمات ظهور دانست. رضایی در یادداشت خود نوشت: «مردم به پا خاستهاند. در ایران، مردم به شکل انقلاب اسلامی در نهضت امام (ره) به پا خاستند و این نهضت در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و امروز در جهان عرب، مردم در شکل «بیداری اسلامی» و در غرب در شکل «بیداری انسانی» علیه وضع موجود قیام کردهاند، ولی در همه این اشکال بروز و ظهور «مردم» محور مشترکی وجود دارد و آن ارزشهای الهی است».
وی در بخش پایانی یادداشت خود یادآور شد: «آری؛ اینک چیزی شبیه رنسانس در جهان در حال روی دادن است؛ با این تفاوت که این رنسانس، تحولی الهی است که جز در زمان پیامبران رخ نداده است. با توجه به این، آیا این مسأله بیانگر آغاز دوره ظهور امام منتظر (عج) نیست؟ یک لحظه بیندیشیم که چرا زمان به حرکت درآمده است؟ آیا میشود بین این حرکت با لقب «صاحبالزمان» ارتباطی نباشد؟».
روزنامه شرق اما در نیم تای دوم صفحه نخست خود در دو ستون مقابل هم، سرمقالهای به قلم صادق زیبا کلام با نام «ناجا و کروات» و خبری نام «پیتزا و همبرگر در کره شمالی آزاد شد» را منتشر کرد که در دومی، خبر از نوگرایی رهبر جوان کره شمالی داده و در اولی، زیبا کلام موضوع مخالفت با کروات را که چندی پیش از سوی فرمانده نیروی انتظامی مطرح شده بود، پیش کشیده و گفته است: «نیروی انتظامی در حقیقت مأمور اجرای قانون است. سؤال کلیدی اینجاست که کدام مقام قانونی و اجرایی کشور، جلوگیری از زدن کراوات را به نیروی انتظامی ابلاغ کرده است؟
وی در ادامه نوشته: ثانیا اگر قرار شود ما کراوات را به این اعتبار که غربی است و از غرب آمده، کنار بگذاریم، در آن صورت یونیفرم نیروی انتظامی را هم بر اساس همان استدلال باید بگذاریم کنار، چون یونیفرم و پوشیدن آن هم غربی است. عباسمیرزا شاهزاده اصلاحطلب از جمله نخستین اقداماتش ایجاد ارتش مدرن در ایران بود و از آن مقطع بود که یونیفرم توسط مستشاران نظامی غربی به ایران آمد. اگر یونیفرم نیروی انتظامی را به عنوان غربزدگی بگذاریم کنار، راهحل، آن میشود که کت و شلوار را جایگزین آن کنیم. اما بدبختی آن است که کت و شلوار هم از غرب آمده. آنچه ایرانی و متعلق به فرهنگ خودی بوده، سرداری، کلاهپوستی، شلوار نطنزی، البسه قبایل و عشایر مختلف، قبا و غیره است. حتی تصور اینکه نیروی انتظامی ملبس به البسه فرهنگ ایرانی و ملی باشد، غیرممکن است».
:: موضوعات مرتبط:
اخبار سیاسی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 391