حمله فکری به ژنرال؛ کاپیتان سابق استقلال از بی اخلاقی های قلعه نویی می گوید
نوشته شده توسط : محمّد معنوی
به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از پانا، مربی سابق استقلال گفت: «زمانی که قلعه نویی رئیس سازمان فوتبال استقلال بود، از من خواست طوماری بنویسم تا فتح الله زاده که قرار بود به عنوان مدیرعامل انتخاب شود، به تیم نیاید.» محمود فکری در خصوص اختلاف با قلعه نویی، دعوای مجیدی با سرمربی استقلال و جدایی جباری از جمع آبی پوشان به سوالات پاسخ داد .    * وقتی قلعه نویی به استقلال برگشت، همه منتظر برگشت شما هم بودند. چرا به کادر فنی اضافه نشدید؟ - حرف زیاد بود ولی کسی با من صحبتی نکرد و نهایتا این اتفاق نیفتاد.   * رابطه ات با قلعه نویی که خوب است. - رابطه با قلعه نویی؟ من که رابطه خوبی داشتم ولی ظاهرا او رابطه بهتری می خواست!     * از قلعه نویی دلخوری؟ - دلخورم؟ چه عرض کنم؟ شاید پشیمان شدم از خیلی کارهایی که برای او انجام دادم تا چنین اتفاقاتی بیفتد. از سال 73، 74 حساب کنید. آن زمان به خاطر قلعه نویی ، مجتبی محرمی را زدم و کارهای دیگری که تا سال 86 برای او انجام دادم. در هر شرایطی پای قلعه نویی ایستادم و دوستی خودم را با عمل نشان دادم نه مثل بعضی ها که با پاچه خواری زبانی رفاقت می کنند. البته فکر می کنم او پاچه خواری زبانی را بیشتر دوست دارد. من رفاقت قلبی کردم نه زبانی ولی او به پای من نایستاد.    * منظورت این است که دستیارانش با پاچه خواری خود را به استقلال رساندند؟ - منظورم این نیست و حرفم کلی است. بالاخره قبول کنید که در یک سری مشکلات و سختی ها آدم دوستانش را می شناسد. از این که با قلعه نویی رفاقت کردم پشیمان نیستم ولی باید بعضی جاها متوجه شد که به خاطر هرکس نباید کاری کرد.   * در مورد برگشتن قلعه نویی به استقلال هم حرف و حدیث زیاد است. - برگشتن قلعه نویی به استقلال در شرایطی بود که همه می خواستند برگردد. از وزیر تا تماشاگر خواستار او بودند. درست است از او دلخور و ناراحتم اما نمی شود منکرش شوم که کارنامه موفقی داشته است. این طور نبوده که با ناهار و شام خوردن و رفاقت سرمربی شده باشد. او را به خاطر نتایج و کارنامه اش به استقلال آوردند. از طرفی همه ایران هم انتظار داشتند که من با قلعه نویی برگردم. بالاخره به خاطر او 6 ماه محروم شدم. به خاطر او حجازی بعد از 14 سال مرا از استقلال کنار گذاشت. به خاطر قلعه نویی در زمان واعظ دستیاری مرفاوی را قبول نکردم. حتی سال قبل که با مظلومی کار نکردم و جدا شدم به خاطر نگاه هایی بود که می گفتند من با قلعه نویی رابطه دارم. سال 85 که من کاپیتان استقلال بودم و در تیم ملی بازی می کردم، قلعه نویی سرمربی تیم ملی و رئیس سازمان فوتبال استقلال بود. بهمنی سرپرست باشگاه بود ولی می خواستند فتح الله زاده را به عنوان مدیرعامل انتخاب کنند. سال اول مربیگری مرفاوی بود که قلعه نویی به من گفت، برو یک طوماری بنویس و امضاء بگیر که شرایط استقلال خوب است و پول هم دارد تزریق می شود ، پس دلیلی ندارد مدیر انتخاب شود. من هم نوشتم و جواب داد. سال بعد یعنی 86 فتح الله زاده و حجازی آمدند و به خاطر این که طومار نوشته بودم مرا نخواستند. حتی می توانستم یکی دوسال دیگر بازی کنم ولی به خاطر قلعه نویی مرا نخواستند و بعد از 14 سال کنار رفتم. البته حالا شاید قلعه نویی بگوید مرا در 36 سالگی به تیم ملی برده. خواستم این را بگویم تا منتی سرم نگذارد. بالاخره از لحاظ فنی در بهترین شرایط بودم ولی 6 سال برانکو مرا دعوت نکرد و بالاخره آن زمان وقتی قلعه نویی سرمربی شد، دعوت شدم و در بازی که بودم یک توپ از خط دروازه بیرون کشیدم.    * قلعه نویی قول داده بود اگر برگردد، شما را هم برمی گرداند؟ - نه قولی نداده بود ولی یک هفته قبل از این که قلعه نویی به استقلال برگردد، همه به من زنگ می زدند و تبریک می گفتند که با قلعه نویی دارم برمی گردم. آن موقع حتی شاید تراکتور می توانست شرایط او را برآورده کند و او در تبریز می ماند ولی مردم به من زنگ می زدند.        * فکر می کنید در استقلال موفق شود؟ - او تا به حال موفق بوده و راه و چاه و ریز و درشت فوتبال را می شناسد. استقلال نفرات خوبی دارد و فکر می کنم آوردن قلعه نویی هم به این خاطر است که هم تیم خوب فوتبال بازی کند و هم قهرمان شود. اگر قرار باشد تیم قهرمان نشود، خوب مظلومی می ماند. به نظرم اگر نتواند بهتر از سال قبل نتیجه بگیرد، قلعه نویی موفق نبوده.    * جباری هم مثل این که با استقلال به بن بست خورده. - جباری و قلعه نویی از لحاظ فکری هیچ نزدیکی با هم ندارند. اگر جباری بماند قطعا تا آخر فصل مدام باید جنگ و دعوا کنند و تیم به حاشیه می رود. همان بهتر که از الان قطع رابطه شود.    * در مورد جدال لفظی قلعه نویی و فرهاد مجیدی نظر شما چیست؟ - به هرحال چون مجیدی در استقلال محبوبیت دارد، اگر استقلال نتواند نتیجه بگیرد و مجیدی در مس عملکرد خوبی داشته باشد، از لحاظ روحی روانی به تیم و قلعه نویی خیلی فشار وارد می شود.


:: بازدید از این مطلب : 307
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: