فتح‌الله‌زاده: به مجیدی گفتم حرمت‌ها را حفظ کند | تکلیف نکونام تا دو روز دیگر مشخص می‌شود
نوشته شده توسط : محمّد معنوی
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت که تکلیف نکونام برای حضور در این تیم تا دو روز آینده مشخص خواهد شد. علی فتح‌الله‌زاده در خصوص آخرین فعالیت‌های باشگاه استقلال در زمینه نقل و انتقالات صحبت‌های زیر را مطرح کرد.  قبل از هر چیز از جلسه با نکونام بگویید. توافق ما با نکونام این طور شد که او از اوساسونا رضایتنامه بگیرد و او هم قول داد که اگر این اتفاق بیفتد، فقط برای استقلال بازی کند. در یکی دو روز آینده همه چیز مشخص می‌شود چون ما فرصت دیگری نداریم.  چه شد که نکونام حاضر شده به لیگ ایران بیاید و برای استقلال بازی کند؟ پدر نکونام یکی از استقلالی‌های سرسخت و واقعی است که حتی از من هم استقلالی‌تر است. نکونام می‌گوید آرزوی پدرش این است که او را روزی در پیراهن استقلال ببیند. من هم به او گفتم شما در بالاترین سطح فوتبال بازی کرده‌ای و به همه چیز رسیده‌ای. اکنون زمان آن است که آرزوی پدرت را برآورده کنی و همچنین مادرت را بیشتر از این برای بازگشت به ایران چشم انتظار نگذاری. خود او هم از دوری خانواده خسته شده است. البته ما راضی نیستیم نکونام برای گرفتن رضایتنامه از اوساسونا مبلغ هنگفتی پرداخت کند و به همین دلیل قرار شد اگر مبلغ رضایتنامه معقول بود این اتفاق رخ دهد. به نکونام گفتیم درصدی از مبلغ رضایتنامه او را پرداخت می‌کنیم.  ظاهرا نمی‌خواهید به هواداران استقلال قول حضور نکونام را بدهید؟ جواد به من قول داد اگر به ایران بیاید استقلالی شود اما من به هواداران قول نمی‌دهم. من تا کنون بدون قول برای استقلال تلاش کردم و او را تا یک قدمی استقلال آوردم.  ظاهرا بعد از صحبتی که در مورد حضور گتوزو انجام دادید و سوژه‌ برخی رسانه‌ها شدید، دیگر قولی نمی‌دهید. در مورد گتوزو من یک بار توضیح دادم و گفتم یک آژانسی به ما پیشنهاد داد که می‌تواند او را به ایران بیاورد. اگر شما بودید این پیشنهاد را قبول نمی‌کردید؟ من هم این پیشنهاد را رد نکردم ولی آن آژانس هم نتوانست این بازیکن را بیاورد. این را بگویم که از روز اول نکونام در ذهن من بود و این را تا به حال نگفتم اما اکنون می‌گویم قبل از اتمام لیگ فصل گذشته صحبت‌هایی با نکونام انجام داده بودم که البته رسمی نبود.  در مورد مجیدی صحبت کنید؟ او چند روز قبل مصاحبه تندی علیه امیر قلعه نویی انجام داد و گفته می‌شود شما به او پیشنهاد داده‌اید به سپاهان برود. بچه‌های استقلالی همیشه از من مشورت می‌گیرند و من هم آنچه به ذهنم برسد، می‌گویم اما کسی را وادار به کاری نمی‌کنم. من مشورتم را به مجیدی دادم و او خودش می‌تواند راهش را انتخاب کند. مجیدی بازیکن بزرگی است و من متاسف شدم که در پست او چون یارگیری انجام داده بودیم نتوانستیم برای فصل جدید او را به خدمت بگیریم. در مورد صحبت‌هایی که در خصوص امیر قلعه‌نویی انجام داده بود، گلایه‌هایم را به او گفتم. به هر حال ما باید در هر حالتی به بزرگتر خود احترام بگذاریم و حرمت را حفظ کنیم. مجیدی حرف‌های شما را پذیرفت؟ فکر می‌کنم که پذیرفت. البته او هم گلایه‌هایی داشت اما به او گفتم باید حرمت‌ها را حفظ کند. و داستان جباری و استقلال به پایان رسید... او صحبت‌هایی با امیر قلعه‌نویی و علی امیری انجام داد که ظاهرا با هم به توافق نرسیدند و به همین دلیل نشد که با او وارد مذاکرات جدی شویم. برای او هر جا که هست، آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم روزی دوباره به استقلال برگردد. به نظر می‌رسد در جلسه اولی که شما با جباری داشتید، مسائلی اتفاق افتاده و حرف و حدیث‌هایی پیش آمده است؟ باشگاه ما یک سری اصول دارد و من آدمی هستم که گذشتم نسبت به مسائل بسیار بالاست و رافت دارم اما با این حال اصول را زیر پا نمی‌گذارم و شاید این مسئله به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید. برای گرفتن بازیکن چارچوب‌هایی داریم که اگر این بازیکن در این چارچوب‌ها نگنجد،‌ مشکل ایجاد می‌کند.  گفته می‌شود هنگام مذاکره با جباری مقابل او منشور اخلاقی گذاشته شده و او حاضر نشده این را امضا کند. من برای امضا مقابل بازیکن چیزی نمی‌گذارم. طبق اساسنامه باشگاه، آئین‌نامه انضباطی داریم که همه بازیکنان باید آن را رعایت کنند و حتی در قرارداد فدراسیون هم این آئین‌نامه تاکید شده است. امسال برای رعایت آئین‌نامه انضباطی تاکید بیشتری انجام دادیم. من مذاکره با جباری را ادامه ندادم و او را به امیر قلعه نویی و علی امیری محول کردم و چون زمانی نمانده بود نتوانستیم بیشتر از این معطل کنیم و با جواد نکونام وارد مذاکره شدیم. در عین حال با یک بازیکن خارجی هم در تماسیم که اگر جواد نکونام نشد این بازیکن خارجی را به خدمت بگیریم.  قضیه خلعتبری به کجا رسید؟ او در حال بررسی شرایطش است و می‌خواهد به تیمی برود که مفید واقع شود. مذاکراتمان را با او ادامه دادیم و امشب جواب مذاکرات‌مان را می‌گیریم. شما دیدید که در این مدت چقدر به ما تاخته شد، به ما چوب زدند و کتک‌مان زدند


:: بازدید از این مطلب : 256
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: