نوشته شده توسط : محمّد معنوی

karim bagheri

شاید همگی جوگیر شده باشیم..شاید به شیوه آنچه در طالع مان آمده دوست داریم مدام توی چشم باشیم و حرف مان بیاید وسط که فلانی چقدر آدم خوبی است.البته برای این خوب بودن گاهی راحت تر می شود قضاوت کرد.قضاوتی ازسر عاطفه و حس نوع دوستی که هر قصی القلبی را راضی می کند به نام ما هم صفت «خوب» را بچسباند.

این روز ها خوب بودن را می شود حداقل برای چند روز خرید و با اهدای مبلغی به بازماندگان زلزله خیلی راحت به صفحه اول روزنامه ها رسید اما این وسط هیچ کس به این خرید با نگاه منفی نمی نگرد و همه دوست دارند از ته دل برای کار درست فلان نهاد یا بهمان ستاره سینما و فوتبال کف بزنند و تحسین اش کنند.

آری این روزها خوب بودن اصلا کار سختی نیستاما در میان این همه خوبی و دل پاک که می بینیم جلو آمده اند و به احتمال فراوان به رخ کشیدن خوبی شان هدف شان نیست برخی افراد گل درشت تر و برجسته تر خوبی می کنند.

دوشنبه شب وقتی کریم باقری روی آنتن شبکه سه آمد و دقایقی کوتاه با عادل فردوسی پور همکلام شد دل مان لرزید.او که در تمام یکی دو ماه اخیر سکوت پیشه کرده بود و فقط با حضوردر جام ستاره ها به نوعی حضوری سمبلیک در بین اهالی فوتبال داشت در فرصتی کوتاه خوب حرف می زد و حرف های خوبی هم می زد.

هیچ وقت ندیده بودیم که آقای شماره شش اینقدر خوب کلمات راپشت هم بچیند و حرف دلش را در مدتی کوتاه به مخاطب و مجری تیزهوش برنامه پربیننده تلویزیون برساند.حرف های کریم البته همان قدر که سلیس وروان بود به دل می نشست چرا که از دل برمی آمد.

انگار برای او همان زمان دو دقیقه ای کافی بود و البته خودش نیزبه این نکته تاکید می کرد که نمی خواهد زیاد صحبت کند و حرف خاصی ندارد اما در واقع باقری ازفرصتش نهایت بهره را برد و با کلامش دل فوتبالی ها را حداقل به اندازه 6.4 ریشتر لرزاند.

کریم باقری راهمه اهالی فوتبال با ساده اندیشی ،صراحت کلام و صداقتش می شناسند و این صداقت دوشنبه شب بیشتر از همیشه در کلام او تابلو می نمود تا جایی که کل اهالی فوتبال را تحت تاثیر قرار دهد و همه طبق آنچه وظیفه ملی خود می دانند آستین بالا زنند و آجری از روی آجرهای ویرانه های آذربایجان بردارند.

دوشنبه شب کریم باقری و حرف هایش نقش بسیار پررنگی در بیدار کردن اهالی فوتبال برای پیشی گرفتن از تمام اقشارجامعه در کمک به هموطن زجر کشیده داشت اما کار آقای ستاره به همین سخنرانی قرا ختم نشد.

کارآقاکریم تازه ازصبح روز سه شنبه آغازشده واو نفراول صفی طولانی بود که می خواستند بدون فکرکردن به اینکه حرکتشان چه بازتابی در رسانه و پچ پچه های مردم دارد خوب بودن را به درستی به تصویر بکشند.شماره شش رویایی قرمزها شده بود صندوق کمک های اهالی فوتبال .صندوقی امین ومعتنمد که در خانه نماند وسیار بود تا کارش را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

باقری با حضور در بازار طلافروش های تهران دست به حرکت بزرگی زد.شاید برای شخصیتی مثل کریم که خدا همه جوره به او عزت داده شرم و حیامی توانست مانع از این باشد که برای پولگرفتن ازاین و آن دست پیش هر کسی دراز کند اما کریم با همان لبخند همیشگی و عزت نفسی که زبانز دفوتبالی هاست راحت تر از حد تصور به یاری همزبان هایش شتافت و وجهی دیگر ازشخصیت خوب خود را به منصه ظهور گذاشت.

حضورآقا کریم در تمرین پرسپولیس تماشایی و بی نظیر بود .بازگشت او به درفشی فر صحنه های بدیعی را خلق کرد و حلقه بازیکنان به دور او زمینه کنجکاوی پرتغالی ها را فراهم آورد که از خودشان بپرسند:«مگر این آقا کیست که همه اینقدر دوستش دارند؟»

http://fc-perspolis.com/ImageGen/ImageGen.ashx?image=/media/203612/p%20(7).JPG&text=www.fc-perspolis.com&fontsize=10&fontcolor=red&align=left&valign=bottom

تصویر به آغوش کشیده شدن باقری توسط امیر حسین فشنگچی تمام این علاقه را بخوبی به ذهن مخاطب می رساند که باقری هروز بیشتر از روز قبل محبوب تر می شود و این محبوبیت را با صداقتش به چنگ می آورد.دراین صورت می توان امیدوار بود هیچ اتفاقی نمی تواند از این محبوبیت بکاهد بلکه هر روز که می گذرد باید منتظر ارتقای جایگاه او در قلب مردم و اهالی فوتبال ماند و به این شخصیت برجسته راحت تر از قبل عنوان «اسطوره» را اطلاق کرد.

کار کریم هنوز تمام نشده؛او به غیر ازحضوردرتمرین تیم هاوجمع آوری کمک های مالی، همچنین حضور دربازار تهران حالا در تبریز فاز جدیدی از تبلور انسانیت در بین اهالی فوتبال را عینیت می بخشد.امروز کریم دربازار دیار خودش تبریز دست به کارشده و در نهایت باحضور در مناطق ویران شده تسلای درد همزبان های درد کشیده خویش خواهد بود.

تمام این اتفاقات البتهنه برای خود کریم بلکه سر فوتبال را بالا می آوردتا نگاه ها به این رشته پر هیاهو و مردانش دوخته شود. درست در روزهایی که با درخشش رشته های ورزشی در المپیک و مدال آوری ورزشکارانی که یک دهم فوتبالیست های متوسط لیگ برتری پول نمی گیرند،هجمه منتقدان علیه فوتبال و فوتبالیست جماعت شدت می گرفت و هر روز حلقه محاصره برای آنها تنگ تر می شد براستی کریم فریادرس ومنجی جامعه فوتبال شد.

حالا فوتبال ایران باید به داشتن چنین محصول ناب وبی غل و غشی ببالد .آقاکریم حالا آقاتختی فوتبالی هاست و برای این مقایسه آنقدر فکت وروایت تاریخی وجود دارد که هر فوتبالیستی با بردن نام او سینه ستبر کند و بگوید:«من هم فوتبالیستم».

 




:: موضوعات مرتبط: گالری عکس , اخبار فوتبالی , ,
:: بازدید از این مطلب : 380
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
» احتمال بازگشت کاکا به ميلان
» برگزاري همزمان بازي اين هفته يووه و ميلان
» ظهارنظر جالب آتیلا حجازی در مورد دنیزلی
» خبرنگار با ضربه مربی از هوش رفت !
» گالياني: زلاتان به رئال نمي‌رود
» مشخص شدن مشکل کریمی با تیم رویایی فصل بعد پرسپولیس
» عکس/طلاق زن و مرد در ایران!
» اوج هماهنگی در تمرینات پرسپولیس! + عکس
» مسي گران‌ترين مهاجم کنوني جهان
» پرسپوليس مدارک تباني را ارسال مي‌کند
» ممنوعيت حضور دروازه‌بان خارجي کارايي نداشت
» نهصدمين بازي آرسنال تحت هدايت ونگر
» 70 درصد بازیکنان پرسپولیس درحد این تیم نیستند
» باند 10نفره در پرسپولیس کم کاری میکنند
» تفاوت رفتار در فوتبال ايران و اروپا
» تصاویر جالب هنــر و خـلاقیــت با کــاغــــذ !!!
» نسخه ای برای تمام دردها+عکس
» سگ بازی یکی دیگر از هنرمندان معروف سینما و تلویزیون ایران! + عکس
» علی دایی:فدراسيون از جملات بزرگان سوءاستفاده مي‌کند
» رويانيان: با هيچ بازيکني مذاکره نکردم
» روبينيو: در ميلان خوشحالم
» دنيزلي:بازيکنان کم کاري نمي‌کنند،آنها خسته‌اند
» ونگر:جذب پودولسکي به فن پرسي کمک ميکند
» بهترین گل تاریخ لیگ برتر +عکس
» فرزین از قیمت بنزین میگوید
» رویانیان افشاگری کرد
» تیم فصل آینده امیر عابدزاده مشخص شد
» شاگرد مکتب حجازی ، با امیر کنار می آید؟
» فهرست نهايي تيم فوتبال تراکتورسازي
» پرسپوليس 91؛ كهكشان در ميدان، ظلمات در نيمكت
» ترافيك در خط حمله پرسپوليس| نارضايتي مهاجمان از تمديد قرارداد زايد
» ماجرای ۴ بلیت باطل‌شده مجتبی جباری
» بزرگترین چالش پیش روی پرسپولیس
» برنامه 90، دو هفته بدون فردوسي پور!
» اندر احوالات ادبیات فتح الله زاده
» رویانیان: حتی اگر کسر امتیاز هم بکنند در ماه رمضان بازی نخواهیم کرد ؛ اگر می خواستم خلعتبری را هم می
» مایلی کهن در پرونده دایی محکوم شناخته شد
» فهرست کامل بازيکنان داماش گيلان اعلام شد
» 5 اتفاق جالب در نقل و انتقالات لیگ دوازدهم
» شماره ۱۶ سپاهان برای خلعتبری | غلامی بازی اول را از دست داد
» حواشی تمرین استقلال؛ استقبال سرد بازیکنان از جباری
» اگر جرأت دارید از این پل رد شوید! / عکس
» نقل و انتقالات کامل ۱۸ تیم لیگ برتر+جدول
» صداوسیما و فدراسیون فوتبال برای پخش مستقیم به‌توافق‌نرسیدند /پخش به صورت زیرنویس!
» شرکت دروازه بان برزيلي پرسپوليس درتمرين امروز
» استقلالی ها بخوانند/حرف دل ژنرال طی نامه ای به هواداران!
» المیک لندن رسما افتتاح شد
» نوبت به امیر رسید!
» به خاطر پرسپوليس برو، سلطان!
» حاشيه هايى از اولين حضور ناجى داماش!
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: